წრის მეცადინეობა IV კლასში მეორე სემესტრი

                      ჩვენი ენა ქართული
     1.ზმნა. ზმნის პირი. ზმნის რიცხვი.
     2. პირის ნიშნები. მართლწერის საკითხები.
     3. ზმნისწინი.  ზმნის დრო.
     4. ზმნიზედა და მისი მართლწერა.
     5.თანდებული და მისი მართლწერა.
     6. კავშირი.
     7. სასვენი ნიშნები.
     8. ორწერტილი და ტირე.
     9. დავიცვათ ენის სიწმინდე.
    10. მნიშვნელობით მსგავსი სიტყვები.
    11.  მნიშვნელობით საწინააღმდეგო სიტყვები.
    12. უნარები: ა) გრამატიკა. ლექსიკური მარაგი, წერა.
                            ბ)გაგება- გააზრება, წერა.

                   მოსწავლეთა სია
     1 .გოგიბერიშვილი სალომე
     2. კესარელი ვერა
     3.  მაჭავარიანი ნარიამი
     4. მწყერაშვილი თაკო
     5. ნამგლაძე მარი
     6. ტაბატაძე გიორგი
     7. ჩაბრაძე  ნიკოლოზ

  1.02.2019 წ.        ჩავატარე წრის მეცადინეობა  თემაზე: ზმნა. ზმნის პირი. ზმნის რიცხვი.
          მოსწავლეებმა მითითებული ტექსტიდან  ამოიწერეს ზმნები ნაცვალსახელებთან ერთად, დაალაგეს პირების მიხედვით. გამოიტანეს დასკვნა: ზმნა იცვლება პირის მიხედვით. დაიმახსოვრეს რომ ამ ცვლილებას უღლება ეწოდება. ამოწერილი ზმნები  გადაიყვანეს მრავლობითში  და ისე აუღლეს.გამოიტანეს დასკვნა: ზმნა მხოლობითშია, თუ ის ერთი პირის მოქმედებას გამოხატავს და მრავლობითშია თუ ერთზე მეტი პირის
მოქმედებას გამოხატავს. ამოიწერეს ზმნები მოცემული წინადადებებიდან და დააჯგუფეს რიცხვის მიხედვით.























8.02.2019 წ                       პირის ნიშნები. მართლწერის საკითხები.
                 მოსწავლეებმა გაიხსენეს რას ეწოდება ბრუნება და რას ეწოდება უღლება, რამდენი  პირი აქვს ზმნას? თითოეულმა ბავშვმა აუღლა თითო ზმნა შერჩევით. გამოვყავით პირის ნიშნები. ვაუღლეთ ზმნები, რომელთა ფუძეც ვ თანხმოვნით იწყება . წავაკითხე წინადადებები, ყურადღებას ვამახვილებდი ორი ვ -ს წარმოთქმაზე. შეასრულეს დამოუკიდებელი სამუშაო სადაც საჭირო იყო გამოტოვებული ასოების ჩასმა.














15.02.2019 წ      ზმნისწინი .  ზმნის დრო.
              მოსწავლეებმა გაიხსენეს რას ეწოდება ზმნა? დაასახელეს პირის ნიშნები. იპოვეს რამოდენიმე ზმნის ფუძე. დაფაზე მინიშნებული ფუძის მიხედვით მოსწავლეებმა ინდივიდუალურად  აწარმოეს ახალი ზმნები. ტექსტში მონახეს ზმნისწინიანი ფორმები.
         დაფაზე ჩამოვწერე სამი წინადადება. კითხვების დასმით და პასუხებით გააკეთეს დასკვნა, რომ ზმნას აქვს სამი დრო. მოცემული ტექსტიდან ამოიწერეს ზმნები და დააჯგუფს დროთა მიხედვით. მოცემული ტექსტი  გადააკეთეს ისე , რომ ყველა ზმნა გადაიყვანეს მითითებულ დროში.







22.02.2019 წ     ზმნიზედა და მისი მართლ წერა .
                 მოსწავლეები  დააკვირდნენ წინადადებებს და უპასუხეს კითხვებს:  რომელი სიტყვები დაერთვის ზმნას? რას გვიჩვენებს ეს სიტყვები?  რა კითხვა დაესმის?  დაფაზე    ჩამოვწერეთ ადგილის, დროის, ვითარების ზმნიზედები. მოსწავლეებმა დამოუკიდებლად შეადგინეს წინადადებები და დაუსვეს  კითხვები. მასწავლებლის მიერ მითითებულ ზმნებს შეუსაბამეს ზმნიზედები.                                                               





          1.03.2019 წ           თანდებული და მისი მართლწერა.
                               მოსწავლეებმა გაიხსენეს არსებითი სახელი და მისი ბრუნვები.        გაიხსენეს   არსებითი სახელის ფუძის მონახვა.  მითითებულ სახელს დაურთეს -ში, - ზე,  -თან,. ამ სიტყვების გამოყენებით შეადგინეს წინადადებები. გამოიტანეს დასკვნა,რას აღნიშნავს თანდებული. შეასრულეს სავარჯიშოები ღომლებშიც ჩანს რა შემთხვევაში იწერება  ორი ზ,ორი შ და ორით.


       




15.03.2019წ           კავშირი
               მოცემულ წინადადებებში აღნიშნეს,  რომელია კავშირები.  გაარკვიეს,  ესა თუ ის კავშირი ორ წინადადებას აერთებდა თუ ორ სიტყვას. ინდივიდუალურად შეასრულეს სავარჯიშო, სადაც ჩასვეს გამოტოვებული კავშირები.  ჯგუფურად შეადგინეს წინადადები  სადაც გამოიყენეს მითითებუბული კავშირები.




 22.03.2019წ        სასვენი ნიშნები
              მოსწავლეებმა  ჩამოწერეს შესწავლილი სასვენი ნიშნები. შევასრულებინე კარნახით  წერა, ნაწერში დამოუკიდებლად დასვეს სასვენი ნიშნები. დაფაზე დავწერეთ წინადადებები სადაც ერთსა და იმავე წინადადებაში სხვადასხვა ადგილზე დავსვით სასვენი ნიშანი. გამოიტანეს დასკვნა თუ რა მნიშვნელობა აქვს სასვენი ნიშნის სწორად დასმას.










                                                                             

















29.         ორწერტილი  და ტირე
        დაფაზე ჩამოვწერეთ წინადადებები  რომელშიც გამაერთიანებელი სიტყვა წინ უსწრებს ჩამოთვლილ სიტყვებს. იგივე წინადადებები გადავაკეთეთ ისე,  რომ გამაერთიანებელი სიტყვა მოსდევს  ჩანოთვლილ სიტყვებს. მოსწავლეებმა დასვეს სასვენი ნიშნები. შემდეგ მოსწავლეებმა შეადგინეს მსგავსი წინადადებები დასვეს სასვენი ნიშნები და გამოიტანეს დასკვნები.



















       

    5.04.2019  წ      დავიცვათ ენის სიწმინდე
            მოსწავლეებმა  ჩაიწერეს ციტატა:  ,,მშობლიური ენის სიწმინდისათვის ბრძოლა ისეთივე  საპატიო საქმეა, როგორც დაცვა ხმლით საკუთარი სამშობლოსი".    (კ. გამსახურდია).
             დაფაზე ჩამოწერილ არასწორ გამონათქვამებს  მიუწერეს სწორი გამონათქვამები.  დაუსვეს ერთმანეთს კითხვები და უპასუხეს. 
           მიეცათ დავალება, მოიძიონ გამონათქვამები ქართული ენის შესახებ. გაიხსენონ ლექსები ენისა და ქართული ანბანის შესახებ.





12..04.2019 წ          მნიშვნელობით მსგავსი სიტყვები
              დაფაზე ჩამოწერილ სიტყვებს მოსწავლეებმა მოუძებნეს მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვები.  მოცემული ტესტიდან შეარჩიეს სიტყვები, რომლებსაც მოუძებნეს მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვები. განვუმარტე, რომ მსგავსი მნიშვნელობის სიტყვებს  სინონიმები ეწოდება. გაიმეორეს და დაიმახსოვრეს განმარტება





19.04.2019 წ      მნიშვნელობით საწინააღმდეგო სიტყვები
                    მითითებულ სიტყვებს მოსწავლეებმა მიუწერეს მნიშვნელობით საწინააღმდეგო სიტყვები. თითოეულმა მოსწავლემ ტექსტიდან  ამოიღო რამოდენიმე სიტყვა   გაუცვალეს ერთმანეთს ფურცლები და მიუწერეს  საწინაარმდეგო მნიშვნელობის სიტყვები. საჭირო შემთხვევაში დაეხმარნენ ერთმანეთს. განვმარტეთ: საწინააღმდეგო მნიშვნელობის მქონე სიტყვებს სინონიმები ეწოდება.

            














3.05.2019წ      უნარები:  ა) გრამატიკა. ლექსიკური მარაგი,  წერა.
                    მოსწავლეებს დაფაზე დავუწერე ტექსტი შეცდომებით. წაიკითხეს,გაასწორეს შეცდომები და  ისე გადაიწერეს  რვეულში.
მითითებულ წინადადებებში სწორად ჩასვეს  სიტყვები და შემდეგ გადაიწერეს რვეულებში.
         მითითებულ წინადადებებში დაამთავრეს სიტყვები და გადაიწერეს რვეულში.












10.05.2019წ    გრამატიკა. გაგება.  გააზრება. 
                   მოსწავლეებს მივეცი ტექსტი.თითოეულმა წაიკითხა გულდასმით.  შემდეგ დაწერეს მოკლე  შინაარსი.
                 მოსწავლეებს დაფაზე  ჩამოვუწერე  დანომრილი წინადადებები. წინადადებათა ნომრები   დაალაგეს ისე,  რომ  გამოვიდა ამბავი.
























Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

რთული სიტყვები. მართლწერა.

ზედსართავი სახელი.