წრის მეცადინეობა მე-4 კლასი


ქართული ენის წრე: ჩვენი ენა ქართული.
         საწრეო მუშაობის მიზანია მოსწავლეთა ცოდნის დონის გაღრმავება ქართული ენის გრამატიკის მიმართულებით(ესგ-სთან თანხვედრით).
         მოსწავლეები დაიბეჯითებენ გრამატიკულ მასალას , გაუადვილდებათ დავალებების  შესრულება. შეიყვარებენ და პატივს სცემენ მშობლიურ ენას, დაიცავენ ენის სიწმინდეს.
         საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა:   2018-2019 სასწ.წლის პირველი სემესტრი, კვირაში ერთი საათის  ხანგრძლივობით.
         გამოყენებული რესურსი: ,, ჩვენი ენა ქართული"  მე-4 კლ., რვეული, თაბახის ფურცელი, დაფა,  ცარცი, ინტერნეტი.
        საწრეო მუშაობაში გაერთიანებულია მე-4 კლასის მოსწავლეები    11 მოსწავლე.
                         მოსწავლეთა სია
        1.დეკანოიძე ნათია
        2.მაჭავარიანი ზურიკო
        3.მაჭავარიანი გიორგი
        4.მწყერაშვილი გუჯა
        5.მწყერაშვილი ლინდა
        6.ნამგლაძე ლიზი
        7.ფურცელაძე გიორგი
        8.მიშველიზე ნინო
     
         სამუშაო გეგმა
1.ასო. ბგერა. მარცვალი.სიტყვა.  წინადადება.
2.სიტყვის დამარცვლა და გადატანა.
3.მეტყველების ნაწილები და მათი მართლწერა.
4.არსებითი სახელების ბრუნება. სახელის ფუძე. მართლწერა.
5.არსებითი სახელის რიცხვი.
6.რთული  სიტყვები. მართლწერა.
7ზედსართავი სახელი 
8.რიცხვითი სახელი.
9.ნაცვალსახელი.

















24.10.2019 წ.     ასო ბგერა. მარცვალი. სიტყვა.  წინადადება .
            მოსწავლეებმა განმარტეს ასო და ბგერა. გაიხსენეს ანბანის სახელები. გაიხსენეს სიტყვა შედგება მარცვლებისაგან. დამარცვლეს სიტყვები .მოცემული სიტყვებით შეადგინეს  წინადადებები.















31 10.2019წ     სიტყვის დამარცვლა და გადატანა.

            გაიხსენეს სიტყვის დამარცვლისა და გადატანის წესები. გადასატანად დამარცვლეს სიტყვები რომელშიც ერთადაა რამოდენიმე თანხმოვანი. დაუსვეს ერთმანეთს კითხვები და უპასუხეს.















4. 11 .11 2019წ     მეტყველების ნაწილები და მათი მართლწერა

             დაფაზე  ჩამოვწერეთ მეტყველების ნაწილები. თითოეულ მოცემულ სიტყვაზე შევადგინეთ წინადადებები. მოსწავლეებმა შეასრულეს სავარჯიშო. შემდეგ შეუსწორეს ერთმანეთს. დაუსვეს კითხვები ერთმანეთს და უპასუხეს.


























  18 11 . 2019       არსებითი სახელის ბრუნება.  სახელის ფუძე.

               მოსწავლეებმა განმარტეს,თუ რას ჰქვია ბრუნება. დამოუკიდებლად აბრუნეს სიტყვები..დაიმახსოვრეს ბრუნვის ნიშნები.გაიხსენეს ფუძის მონახვის წესი. მონახეს რამოდენიმე სიტყვის ფუძე. ყურადღება გავამახვილეთ  რომელ ბგერებზე ბოლოვდებოდა ფუძეები.  განვიხილეთ მ-ზე და ს-ზე დაბოლოებული ფუძეები. ვაბრუნეთ ასეთი სიტყვები.


























       
    25.11.2019 წ.   არსებითი სახელის რიცხვი
               გაიხსენეს ,რომ არსებით სახელს აქვს მხოლობითი და მრავლობითი რიცხვი.
მოცემულიტექსტიდან ამოიწერეს არსებითი სახელები და დააჯგუფეს რიცხვის მიხედვით. გამოყვეს მრავლობითი რიცხვის ნიშანი. აბრუნეს სახელები ორსავე რიცხვში.



\


























 2.12.2019.წ. რთული სიტყვების მართლწერა
     დაფაზე ჩამოწერილი სიტყვებიდან მოსწავლეებმა  დააჯამეს მარტივი და რთული სიტყვები. გაიხსენეს რთული სიტყვები ს მართლწერა. შეასრულეს სავარჯიშოები








     9.12.2019 წ    ზედსართავი სახელი.
     მოსწავლეებმა გაიხსენეს ზედსართავი სახელი და მისი კითხვა. მოცემულ არსებით სახელ სახელებს შეუსაბამეს რაც სეიძლება მეტი  ზედსართავი სახელებმითითებული ტექსტიდან ამოკრიბეს ზედსართავი სახელები.

     
       16.12.2019 წ,  რიცხვითი  სახელი.
        განმარტეს რას ეწოდება რიცხვითი სახელი.  მონახეს  ტექსტში რიცხვითი სახელები და დააჯგუფეს ისინი.   გაიხსენეს როგორ იწერება რიგობითი რიცხვბითი სახელები. შეასრულეს  კარნახით წერა.


        23.12.2019წ.   ნაცვალსახელი
        მოსწავლეებმა განმარტეს არსაბითი  სახელი. მოცემულ ტექსტში მონახეს  არსებითი სახელები და შეცვალეს ისინი ნაცვალსახელებით. გაარკვიეს, როდის ვხმარობთ სიტყვას მე? შენ? ის?  შეადგინეს წინადადებები.სადაც საჭიროანაცვალსახელების გამოყენება.




Комментарии

Популярные сообщения из этого блога

რთული სიტყვები. მართლწერა.

სიტყვის დამარცვლა და გადატანა

გამონათქვამები ქართული ენის შესახებ